Thursday, 15 December 2011

suatu perjalanan..

Tanggungjawab suami selain dari beri nafkah dan mencari rezeki,jgn lupa bimbing anak dan isteri..klu suatu hari berlaku perselisihan faham,jangan cepat menuding jari.Duduk berbincang dan cari kata sepakat.persefahaman antara suami isteri bukan boleh di capai sehari dua.ia merupakan suatu perjalanan sepanjang usia perkahwinan.Cabaran dan dugaan pastinya tidak sama...diawal,pertengahan dan hujungnya.Justeru sikap saling memberi perlu dipupuk dan dijaga.Memberi kelebihan diri untuk saling melengkapi.Menerima kekurangan untuk saling menginsafi.suami atau isteri bukanlah manusia sempurna....(diari muslimah 2012)

Wednesday, 14 December 2011

hari ni balik keja tiba2 terasa rindu kt mak ngan abah..(macam lah dh lama x jumpa padahal minggu lepas je balik rumah mak)semalam baru ckp ngan abah kt talipon.anak bertuah abah yg talipon kt kita..tanya khabar.save budget.hehe.anak2 pun sama baru sebut nk pi rumah opah..happy bukan main.rasa nk senyum sampai telinga.

start wif new life~

hari ini..tiba2 rasa nk buat catatan dalam diari kecil yg baru aku beli.terlintas lah dlm kepala otak aku ni nk buat blog.,.lebih kurang mcm tulis dlm diari jgk la.rasa malu pun ada mcm ketinggalan zaman la plk.klu nk di ikutkan boleh dikatakan mcm2lah yg jadi kt aku tahun ni....semuanya berlalu mcm tue ja..tapi boleh ka aku kekal dengan diari aku ni??atau diari aku ni akan jadi mcm diari kecik aku.awal tahun byk la benda nk aku ceritakan pastu diari ke mana aku ke mana....hikhik.